Σάββατο 1 Μαρτίου 2008

Γεμάτα ασάφειες τα μαθηματικά της Δ' Τάξης για τους μαθητές

...
Στον αγώνα που κάνουν οι εκπαιδευτικοί κάνει αναφορά και η κ. Γεωργία Κρεμμυδιώτη, δασκάλα στο 9ο Δημοτικό Ηλιούπολης: «Η ύλη στο βιβλίο Μαθηματικών της Δ δημοτικού δεν έχει τέτοια οργάνωση ώστε να εξυπηρετεί την οικοδόμηση εννοιών.

Πρέπει ο δάσκαλος να παρέμβει κριτικά, όχι μόνο αλλάζοντας τη σειρά των δραστηριοτήτων αλλά και συμπληρώνοντας με δικές του ασκήσεις, ώστε να επιτυγχάνεται ο μαθησιακός στόχος. Δεν είναι φανερή η λογική οργάνωσης των δραστηριοτήτων σε βιβλίο μαθητή και τετράδιο εργασιών».

Οσον αφορά, γενικότερα, στα νέα εγχειρίδια του δημοτικού, οι δάσκαλοι καταβάλλουν όλες τις δυνάμεις τους προκειμένου να τα κάνουν ελκυστικά και, βέβαια, κατανοητά στους μαθητές τους και δηλώνουν ότι τα βιβλία πρέπει να αλλάζουν αλλά με προϋποθέσεις και με στόχο να γίνονται «αγαπητά» στους μικρούς μαθητές.
...
Ολόκληρο το άρθρο εδώ

3 σχόλια:

ΚΡΕΜΜΥΔΙΩΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ είπε...

Θα ήθελα και τη δική σας γνώμη, συνάδελφε, που δε σας ξεφεύγει τίποτα.
Ευτυχώς για μένα, γιατί έτσι ξέρω τι και πότε δημοσιεύτηκε.

Unknown είπε...

Ήσουν πολύ ευγενική.
Τα βιβλία της συγκεκριμένης ομάδας είναι τελείως εκτός του παιδαγωγικού - διδακτικού πλαισίου. Π.χ. Αναγωγή στη μονάδα στη Β΄Δημοτικού;
Είπαμε να ανεβάσουμε τα στάνταρντ αλλά να διατηρήσουμε και κάποια επαφή με την πραγματικότητα. Εκτός κι απευθυνόμαστε σε μια μικρή ελίτ.

ΚΡΕΜΜΥΔΙΩΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ είπε...

Αυτό που δημοσιεύτηκε είναι ένα μικρό μέρος μόνο τετραήμερης εργασίας μου που παρουσιάζε και σχολίαζε αναλυτικά και τεκμηριωμένα ενδεικτικά συγκεκριμένο κεφάλαιο από το βιβλίο. Μου είπαν πως αυτό όμως δε θα το καταλάβει κανείς, την κριτική μου δηλαδή, και για το λόγο αυτό δεν μπορούσαν να τη δημοσιεύσουν ολόκληρη.
Στις προθέσεις μου δεν ήταν καθόλου να είμαι ευγενικη αλλά σίγουρα επιφυλακτική γιατί ως δημόσιος υπάλληλος και εκαπιδευτικός δε νομιμοποιούμαι να λέω πως οι μαθητές μου δεν καταλαβαίνουν, δε μαθαίνουν κ.λ.π.