Σε ένα πρόσφατο δημοσίευμα του Ιγνάτιου Καράμηνα στην Ελευθεροτυπία, που αναφέρεται στο διαδίκτυο και το ρόλο του εκπαιδευτικού, καταγράφονται οι απόψεις των εκπαιδευτικών και οι στάσεις τους απέναντι στο διαδίκτυο ως εργαλείο διδασκαλίας και μάθησης. Στην έρευνα συμμετείχαν 618 εκπαιδευτικοί της Περιφέρειας Αττικής. Μεταξύ άλλων, η έρευνα κατέγραψε τα εξής:
1. Τη θετική στάση έναντι της χρήσης του διαδικτύου ως πηγής:
- για την αναζήτηση πληροφοριών (93,7%)
- για την αναζήτηση πληροφοριών από αυθεντικές πηγές (82,2%)
- για τη διερεύνηση πρόσφατων και πραγματικών γεγονότων (79,3%)
2. Τις επιφυλάξεις των εκπαιδευτικών ως προς τις δυνατότητες του Διαδικτύου ως εργαλείου διδασκαλίας και μάθησης:
- για την επικοινωνία μεταξύ των μαθητών (61,4%)
- για τη δημοσίευση εργασιών των μαθητών (59,2%)
- για τη συνεργασία με μαθητές άλλων σχολείων (58,3%)
- για την επικοινωνία με ειδικούς (68,6%)
- για τη συμμετοχή των μαθητών σε ομάδες συζητήσεων (60,8%)
3. Τη δυνατότητα του διαδικτύου να λειτουργήσει ως εργαλείο διδασκαλίας και μάθησης στην εκπαιδευτική διαδικασία:
- ναι (90%)
- συμβάλλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων συλλογής, αξιολόγησης και διαχείρισης των πληροφοριών (92%)
- στην προαγωγή της διά βίου μάθησης (87%)
- στην ανάπτυξη των επικοινωνιακών δεξιοτήτων των μαθητών (81,5%)
- ότι αποτελεί κίνητρο για τους μαθητές (91%)
- τους "μεταφέρει" έξω από το πλαίσιο της σχολικής τάξης (94,7%)
- τους "εκθέτει" σε ένα πλούσιο μαθησιακό περιβάλλον (93,2%)
- αλλά και «περιορίζει» την κοινωνικοποίηση των μαθητών (54,4%)
Ενδιαφέρουσες απόψεις, που προέρχονται από τη βάση των μελών της εκπαίδευσης και σε κάθε περίπτωση πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη, αφού δείχνουν τη στάση των εκπαιδευτικών απέναντι στο διαδίκτυο, την άποψή τους για το πώς μπορούν να το αξιοποιήσουν αλλά και τις επιφυλάξεις τους.
Ακόμη περισσότερο, αφορά τους υποψήφιους Επιμορφωτές Β΄ Επιπέδου, από την άποψη ότι καλό είναι να γνωρίζουμε ότι οι συνάδελφοι τους οποίους θα κληθούμε να επιμορφώσουμε έχουν ήδη μια διαμορφωμένη αντίληψη για τα περί του διαδικτύου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου