Ένας πρωτοποριακός δάσκαλος, εφημερίδα Ελευθεροτυπία 27-01-2008.
Λίγα λόγια εισαγωγικά από την εφημερίδα...
Πριν από ένα μήνα εγκαινιάστηκε στον τρίτο όροφο του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών η «Μιντιαθήκη Οκτάβ Μερλιέ», η παλιά βιβλιοθήκη της οδού Σίνα 31, η οποία ενισχύθηκε με νέες τεχνολογίες, βιβλία, υπολογιστές, δίσκους ακτίνας, βίντεο, dvd, cd-rom. «Το Ιντερνετ συμπληρώνει, δεν καταργεί τις βιβλιοθήκες» είχε δηλώσει τότε ο μορφωτικός ακόλουθος της γαλλικής πρεσβείας και διευθυντής του Γαλλικού Ινστιτούτου, Αλέν Φορ.
Ο Κώστας Πανούσης και οι μαθητές του
Λίγα μέτρα πιο πάνω, στο 14ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, ένας 43χρονος δάσκαλος με 21 χρόνια στην εκπαίδευση, εδώ και ένα χρόνο βρήκε στο Ιντερνετ και στις νέες τεχνολογίες τον τέλειο σύμμαχο για μια μοντέρνα και αποτελεσματική διδασκαλία στα τεταρτάκια του. Εδώ όλη η τάξη είναι δικτυωμένη όλο το εικοσιτετράωρο και συμμετέχει σε ένα οπτικοακουστικό θέαμα με συνεχή τροφοδοσία γνώσης. Η πρόταση διδασκαλίας του διαπερνά τους «τέσσερις τοίχους της αίθουσας», διατρέχει το Διαδίκτυο· δείτε σχετικά www.spirit16.blogspot.com.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
10 σχόλια:
Κάτι από Βέγγο μου θυμίζει αυτό... Να μη χάνουμε το μέτρο, παιδιά. Αυτά είναι υπερβολές. Ή θέλουμε να είμαστε επαγγελματίες σ' αυτό που κάνουμε ή μια ζωή θα λειτουργούμε με το φιλότιμο και θα ζαλωνόμαστε έναν φορητό στην πλάτη και 20 παιδιά επί 24ώρου βάσεως. Το κέρδος; (δεν αναφέρομαι σε χρηματικό αντίτιμο, μην παρεξηγηθώ). Κι από την άλλη θα δίνουμε πατήματα στον όποιον "καλοθελητή" δημοσιογράφο να μας κατακρίνει επειδή δεν "λειτουργούμε" με τον ίδιο τρόπο. Γιατί αυτοί έτσι μας θέλουν, λειτουργούς και όχι επαγγελματίες. Ο καθένας επιλέγει το δρόμο του σ' αυτό το επάγγελμα. Άλλος αυτόν της διεκδίκησης και της αξιοπρέπειας, απαιτώντας τα αυτονόητα για τη δουλειά μας κι άλλος είναι σκηνοθέτης, πρωταγωνιστής, κομπάρσος, ακόμα και θεατής στο ίδιο του το έργο. Δυστυχώς!
ΥΓ. Ελπίζω να είναι καλή η προσπάθεια του συναδέλφου και το μόνο που να μένει από αυτό το δημοσίευμα να είναι η υπερβολή του.
Ασύρματη σύνδεση mobile; Ευρυσωνικές συνδέσεις όλοι οι μαθητές; Μάλλον ζω σε άλλη χώρα!
24/7 Διαδίκτυο; Τις χριστουγεννιάτικες ιστορίες τις διαβάζουνε σε e-book; Στα κάλαντα κρατούσαν τριγωνάκι ή iPod; Παίζουν Call of Duty κι όχι μπάλα; Δεν θέλω να ζω σε τέτοια χώρα!!!
Αγαπητέ nikbalki,είμαστε λειτουργοί και πρέπει να φύγουμε μπροστά...Μάλλον "δασκαλάκους"ζητάς...Ναι harmak, o δάσκαλος πρέπει να ζει σ' άλλη χώρα...Στη διάθεσή σας...
δάσκαλος= [αρχ. διδάσκαλος διδάσκω]
(ο) ουσ. θηλ. δασκάλα κ. δασκάλισσα που διδάσκει | (ειδ.) ο δημοδιδάσκαλος | σοφός, έμπειρος: είναι δάσκαλος σε κάτι τέτοια | αριστοτέχνης: δάσκαλος στη ζωγραφική | σχολαστικός | φρ. βρήκε το δάσκαλό του, κάποιον ικανότερο ή πιο επιτήδειο απ' αυτόν - παροιμ. φρ. δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις, για κάποιον που δεν τηρεί αυτά που ο ίδιος διδάσκει.
λειτουργός= [αρχ. λειτουργüς λε[éτος (= δημόσιος) + /åργον]
(ο, η) ουσ. αυτός που επιτελεί έργο το οποίο ωφελεί το κοινωνικό σύνολο, που ασκεί λειτούργημα: λειτουργός της μέσης εκπαιδεύσεως | κληρικός, ιερωμένος: φρ. λειτουργός του Υψίστου | κοινωνικός, -ή λειτουργός, αυτός που, μετά από ειδικές σπουδές, έχει ως έργο την παροχή βοήθειας και προστασίας σε αναξιοπαθούντα άτομα της κοινωνίας
Αγαπητέ δάσκαλε, αν και δε συνηθίζω να γράφω σε ανώνυμους, αυτή τη φορά θα κάνω μια εξαίρεση. Ξεκαθαρίζω παραπάνω κάποιες έννοιες, για να μιλάμε στη σωστή βάση (Τεγόπουλος Φυτράκης). Αν θεωρήσω λοιπόν ότι είμαι "λειτουργός", τότε όλοι μας λειτουργοί είμαστε, όλοι κάτι προσφέρουμε στο κοινωνικό σύνολο. Από τον χτίστη, τον υδραυλικό, μέχρι και τον επιχειρηματία που κι αυτός δουλειά δίνει στους εργαζόμενους υπαλλήλους του ("προσφέρει στο κοινωνικό σύνολο"). Δεν νιώθω έτσι όμως γι' αυτό και δεν θέλω να συγκαταλέγομαι στους λειτουργούς. Ούτε πάλι νιώθω ότι προσφέρω σε "αναξιοπαθούντα άτομα της κοινωνίας μας", οπότε, ο όρος δάσκαλος μου ταιριάζει καλύτερα, όπως και σε σένα άλλωστε από ό,τι βλέπω (βλ. username)! Τώρα, αν εσύ νιώθεις ότι επιτελείς κοινωνικό έργο ή ακόμη περισσότερο ότι οι μαθητές σου είναι "αναξιοπαθούντες", δικαιούσαι να αυτοαποκαλείσαι λειτουργός! Κρατάμε και οι δύο τους χαρακτηρισμούς που μας ταιριάζουν επομένως, ακόμη και τα υποκοριστικά τους ("δασκαλάκος"), όπως είπες, με όλη τη δόση ειρωνείας ή μη που της έχεις δώσει. Αυτά προς το παρόν, αγαπητέ άγνωστε "δάσκαλε".
Αγαπητέ nikbalki,είμαι ο δάσκαλος της "Ελευθεροτυπίας", αν δεν το κατάλαβες...Η επιχειρηματολογία σου με παραπέμπει ...κακομοιριά η [kakomirjá] Ο24: 1. η κακή κατάσταση στην οποία βρίσκεται κάποιος, που είναι συνέπεια της φτώχειας και της δυστυχίας του: Άσε με στην κακομοιριά μου, τι ζητάς από μένα;
Τελείωσα το διάλογο...
Καλό είναι να έχεις επιχειρηματολογία και να την εκθέτεις... θα στην ονομάσουν και "κακομοιριά". Το κακό είναι όταν δεν έχεις... Τότε μένεις στους χαρακτηρισμούς, δάσκαλε της "Ελευθεροτυπίας".
Όλοι δάσκαλοι είμαστε. Το όραμά μας ως επαγγελματιών ή ως λειτουργών δεν εξυπηρετείται από κανενός είδους ανταγωνισμό. Είναι δημοκρατικό μας δικαίωμα να εκφράζουμε τις όποιες απόψεις μας και αντίστοιχα όμως υποχρέωσή μας να σεβόμαστε τις όποιες απόψεις εκφράζει κάποιος άλλος.
Επιτρέψτε μου λοιπόν να διατυπώσω και τις δικές μου απόψεις:
Ο υπό συζήτηση δικτυακός χώρος είναι κατά τη γνώμη μου μια αξιέπαινη προσπάθεια, που προφανώς αποτυπώνει την ευαισθησία και το μεράκι του συναδέλφου για τις ΤΠΕ και γιατί όχι για τους μαθητές του.
Με προβληματίζει όμως για μια ακόμα φορά το γεγονός, όπως και το συνάδελφο nikbalki,πως το σχετικό δημοσίευμα στον τύπο καπηλεύεται το φιλότιμο του έλληνα εκπαιδευτικού, αντί να αξιοποιείται ως ευκαιρία για να διατυμπανίσει την ολιγωρία της πολιτείας σε δικές της δεσμεύσεις.
Για το λόγο αυτό, θα αντιπρότεινα ως τίτλο του δημοσιεύματος κάτι σαν το: "Ευχαριστούμε, δε θα πάρουμε!"
Με τα σχόλια του harmak συμφωνώ μαζί του για τους ίδιους λόγους για τους οποίους δε θα αγόραζα ποτέ στα παιδιά μου αυτοπεριστρεφόμενο γλυφιτζούρι.
"Παν μέτρον άριστον".
Με βάζετε σε λάθος δρόμο παλιόπαιδα...
Πρέπει να μεταφράσω μαι δεν έχω χρόνο... Πρέπει να κάνω εργασίες.
( Θέμα συζήτησης: πρέπει να γίνεται έλεγχος των απαντήσεων σε ένα blog για να μετριάζονται οι εντάσεις; Αύριο στο διάλειμμα με τον καφέ)
Το θέμα είναι απλό συνάδελφοι. Πρόκειται για ένα Ιστολόγιο που φτιάχτηκε για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένους σκοπούς, δεν είναι μια προσωπική σελίδα, ένα προσωπικό blog. Ο καθένας μας επομένως έχει τη δυνατότητα να εκφράζει την άποψή του ελεύθερα, να αναπτύσσει τα επιχειρήματά του, σεβόμενος τους βασικούς κανόνες επικοινωνίας, όπως και στη δια ζώσης συνομιλία. Θεωρώ θεμιτό και υγιές να υπάρχουν διαφορετικές, αντικρουόμενες απόψεις και αντιπαραθέσεις. Αν κάποιος νομίζει ότι θίγεται από τα λεγόμενα κάποιου άλλου, έχει τη δυνατότητα να απαντήσει με τα δικά του επιχειρήματα, καταρρίπτοντας τις θέσεις της προηγούμενης άποψης (Σημειωτέον ότι τα γραφόμενα θίγουν απόψεις και όχι πρόσωπα - που ενίοτε άλλωστε δεν έχουν και ταυτότητα). Μέσα σ' αυτά τα πλαίσια δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος να συζητάμε για έλεγχο των απαντήσεων. Η αυτολογοκρισία που θέτουμε στους εαυτούς μας, μας φτάνει.
Αφού βιάζεσαι να σου πω τη γνώμη μου
Α. Μπαίνει ένα ρομποτάκι και γράφει το καλύτερο sex site είναι αυτό... Και σβήνεις και σβήνεις και τελικά σιχτιρίζεις... τη δημοκρατία
Β. Μπαίνει κάποιος κακόβουλος και βρίζει και βρίζει και βρίζει
Σε καμιά περίπτωση δε θεωρώ το daskalo κακόβουλο και ρομποτάκι. Έχει τη γνώμη του, έχεις τη γνώμη σου ΕΧΩ τη γνώμη μου σχετικά με το θέμα...
Ανταλλάσουμε απόψεις προβληματιζόμαστε τροποποιούμε συμπεριφορές. Αλλά ως εκπαιδευτικοί θα πρέπει όχι μόνο να διερευνούμε τις δυνατότητες των νέων εργαλείων αλλά να προβληματιζόμαστε και να δημιουργούμε - προτείνουμε μια ορθή χρήση των εργαλείων.
Στο προσωπικό μου blog ελέγχω τα μηνύματα. Δεν υπάρχει περίπτωση αν διαφωνήσεις μαζί μου να μην το αναρτήσω. Τα ελέγχω για το λόγο ότι δε θέλω να γεμίσουν spam. Από όλους αυτούς που μου προωθούν chain emails έχω φτάσει να έχω 100 spam το 8ωρο. Η ασφάλεια στο διαδίκτυο είναι μεγάλη κουβέντα και έχει πολλά για να συζητήσουμε. Αυτά για αρχή και τα υπόλοιπα με το καφεδάκι
Δημοσίευση σχολίου