Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2008

ΓΙΑ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ

Ίσως διαισθητικά όλοι νιώθαμε την ανάγκη για την ύπαρξη ενός ημερολογίου σ΄ αυτό το blog, για να ξέρουμε πού είμαστε και πού πηγαίνουμε σε σχέση με το χρόνο. Αλλά επειδή τελικά το συγκεκριμένο ημερολόγιο πήρε κάτι από το όνομά μου, αισθάνομαι την ανάγκη να σας «πω» μερικές σκέψεις μου.

Πάντα στο μάθημα αρχίζουμε με την ημερομηνία, ότι έγγραφο συμπληρώνουμε πάντα βάζουμε ημερομηνία και πολλές φορές έχω πιάσει τον εαυτό μου, όχι μόνο να μην ξέρω ούτε τι ημέρα είναι, αλλά ούτε και τι χρονιά!

Αρχικά νόμιζα ότι είχα κάποιο οργανικό πρόβλημα, μετά όμως σκέφτηκα, πως αυτό που παθαίνω, έχει άμεση σχέση με τη διάθεση στην οποία βρίσκομαι κάθε φορά!
Α, αυτό τελικά είναι ωραίο, να μπορώ να δίνω ρυθμό στο χρόνο μου!
α) Παρατήρησα λοιπόν, πως κινούμαι βασανιστικά αργά, όταν νιώθω κάτι δυσάρεστο και λέω: «Ουφ! Δεν περνά η ώρα να τελειώνουμε!».
β) Ενώ όταν βρίσκομαι σε συναισθηματική έπαρση από χαρά, κινούμαι γρήγορα και λέω: «Πώς πέρασε γρήγορα η ώρα!».
Φυσικά, καμία από αυτές τις δύο καταστάσεις δεν με ικανοποιεί!
γ) Αυτό που πραγματικά μου αρέσει είναι όταν είμαι ήρεμη και χωρίς άγχος, που η κίνηση μου στο χρόνο είναι σταθερή και ξέρω πολύ καλά και τι ημέρα είναι και πόσα όμορφα πράγματα μπορώ να κάνω την ημέρα αυτή!

Και οπωσδήποτε για το τέλος, θα μου επιτρέψετε κι εμένα, να σας δώσω μια δραστηριοτητούλα :
- Προαπαιτούμενες γνώσεις: να μπορείτε να εξωτερικεύετε τα συναισθήματά σας.
- Με αφόρμηση αυτό που διαβάσατε.
- Επιλέξτε να συνεργαστείτε σε ομάδες των τριών ατόμων.
- Κάθε ομάδα να συλλέξει δεδομένα σχετικά με το σε ποια διάθεση βρίσκεται[α, β, γ, (βλέπε κείμενο)] κάθε διδακτική ώρα, κατά τη διάρκεια των μαθημάτων στο ΠΑΚΕ για μια συγκεκριμένη μέρα (κάθε ομάδα για διαφορετική μέρα).
- Χρησιμοποιώντας το λογιστικό φύλλο, να εισάγετε τα δεδομένα και να φτιάξετε και πίνακα αποτελεσμάτων.
- Να κατασκευάσετε το γράφημα (με τρεις διαφορετικούς τρόπους) της διάθεσης της τάξης κατά τη διάρκεια των μαθημάτων στο ΠΑΚΕ όλη την εβδομάδα.
- Να εκτιμήσετε τα αποτελέσματα και να εξάγετε συμπεράσματα και γενικεύσεις.
- Η δραστηριότητα μπορεί να επεκταθεί και να την πραγματοποιήσουν και οι επιμορφωτές.
- Οι δυσκολίες της δραστηριότητας είναι ότι κατά πρώτον δεν υπάρχουν οι προαπαιτούμενες γνώσεις και δεν θα υπάρχει μεγάλη συμμετοχή και κατά δεύτερον είναι γνωστά σε όλους τα αποτελέσματα:
  • Ο μέσος όρος των επιμορφούμενων βρίσκεται στην α διάθεση για γνωστούς και χιλιοειπωμένους λόγους!
  • Ο μέσος όρος των επιμορφωτών βρίσκεται στη β διάθεση για άγνωστους λόγους!

2 σχόλια:

ΚΡΕΜΜΥΔΙΩΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ είπε...

Μου αρέσει πολύ η δραστηριότητα που προτείνεις. Αποκαλύπτει εκτός από τον πλούσιο συναισθηματικό σου κόσμο και οργανωτική ευχέρεια. Είδες που κάτι μαθαίνουμε στο ΠΑΚΕ τελικά;

Elena Elliniadou είπε...

Χριστίνα μου, δεν χρειάζεται προαπαιτούμενο εξωτερίκευσης για να εκφραστούμε για το πρόγραμμα. "Ενθουσιασμό" έντονο πάντως, το βλέπω πια κομματάκι δύσκολο να βιώσουμε. Υπάρχουν οι εκπαιδευτές εκείνοι που τους παρακολουθείς με ενδιαφέρον και έχουν "κάτι" να σου πουν και αναγνωρίζονται ως "παιδαγωγοί" και επαγγελματίες εκπαιδευτικοί και εκείνοι που στην ώρα τους ωθείσαι να κοιτάς το ρολόι, να σχεδιάσεις, να "ταξιδέψεις". Αυτοί έχουν την πρόθεση για μήνυμα αλλά για κάποιους λόγους, δικούς μας ή δικούς τους δε φτάνει απέναντι. Άλλωστε "μήνυμα που εστάλη δε σημαίνει ότι ελήφθη".
Όσο για το "ήρεμη και χωρίς άγχος" μάλλον δεν παίζει ως επιλογή για την ώρα, άμεσα.