Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2008

Παιδαγωγική αξιοποίηση του ιστολογίου

Υποθέτω ότι όλοι χαρήκαμε με τη δημιουργία και νιώσαμε αμηχανία προσπαθώντας να βρούμε κάτι έξυπνο να γράψουμε...

Ένα από τους στόχους του παρόντος ιστολογίου υποθέτω ότι πρέπει να είναι η "ψηλάφηση" όπως θα έλεγε μια επιμορφώτρια ή το "χούφτωμα" όπως θα έλεγε ένας επιμορφωτής των συνεργατικών διαδικασιών όπως σηματοδοτεί το σήμερα, αύριο είναι άλλη μέρα. Μου πήρε πολλά χρόνια για να το αποδεχτώ.

Ένας άλλος στόχος μπορεί να είναι δημιουργία ένός δικτύου επικοινωνίας μεταξύ μας.

Ένας τρίτος στόχος θα μπορούσε να είναι η ικανοποίηση της αναγκαίας συνθήκης της ανάρτησης 5 παιδαγωγικού περιεχομένου παρεμβάσεων για την αξιολόγησή μας.

Εδώ σκέφτηκα να πετάξω το μπαλάκι στην Φραντζέσκα, την Έλενα, τον Γιάννη και όποιον άλλο έχει εμπλακεί με τη θεωρία στην επιμόρφωση των ενηλίκων, και θα μπορούσε να είναι εισαγωγική προσέγγιση στο μάθημα που προσφέρθηκαν να μας κάνουν οι συναδέλφισσες(τα κορίτσια...έγραψα αρχικά αλλά θα με πείτε σεξιστή)

Ας ξεκινήσουμε αυτή τη μορφή συνεργασίας, επικοινωνίας όπως θέλετε πέστε την...
Προτείνω να ξεκινήσει μια συζήτηση σχετικά με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της επιμόρφωσης ενηλίκων και μάλιστα θα το περιορίσω στους δασκάλους/ες. Τι θεωρείτε ότι θα ενδιέφερε έναν μέσο δάσκαλο/α να ακούσει; (Μιλάω για το ΑΠΣ των 96 ωρών, για να μη χάσουμε το στόχο μας)

Υ.Γ. Αυτό το μήνυμα θα τροποποιηθεί σε 48 ώρες ώστε να συνάδει με το μελλοντικό περιεχόμενο. (Θα κοπεί η εισαγωγή)

Υ.Γ.2 Τώρα ας απαντήσουμε.

2 σχόλια:

HarMak είπε...

Όμορφα λόγια και ενθαρρυντικά...
Ποιος θα είναι ο Δάσκαλος που θα βρίσκεται απέναντί μας, όταν θα ξεκινήσει η επιμόρφωση των 96 ωρών;
- Ο Δάσκαλος που εδώ και δύο χρόνια αγωνίζεται να καταλάβει ποια είναι η φιλοσοφία των νέων εγχειριδίων και πώς θα τα αξιοποιήσει καλύτερα έχοντας για εφόδιο επιμορφώσεις του τύπου:
α) "Ε, συνάδελφοι, ένα μάθημα είναι η Ιστορία (σ.σ.: γενικώς, όχι της έκτης) θα το κάνουμε."
β) Επιμόρφωση στα νέα διδακτικά από δασκάλους - πολλοί από τους οποίους ούτε καν την πρώτη χρονιά δίδαξαν τα νέα βιβλία, καθώς ήταν εκτός σχολείου - που προηγουμένως είχαν λάβει "εκπαίδευση" για τρεις ολόκληρες ημέρες. Και γιατί ανέλαβαν το έργο;
"Μα η αποζημίωση ήταν ... €!" (Κ.Β.:Δάσκαλος, που ούτε φέτος είναι σε σχολείο!)
- Ο Δάσκαλος, ο οποίος τα λογισμικά με τα οποία θα τον βομβαρδίσουμε όχι μόνο δεν τα γνωρίζει ούτε έχει ακούσει καν το όνομά τους, αλλά δεν θα έχει πρόσβαση σε αυτά.
- Ο Δάσκαλος που στο σχολείο του
α) δεν θα έχει Η/Υ
β) θα έχει Η/Υ, αλλά δε θα λειτουργούν
γ) θα έχει Η/Υ, αλλά θα είναι "αρχαίοι", από εκείνους που διάφοροι φορείς αντί να πετάξουν ή να στείλουν για ανακύκλωση δώρισαν σε σχολεία της περιοχής τους.
δ) θα έχει Η/Υ, αλλά δε θα του επιτρέπεται η χρήση, καθώς η σχολική επιτροπή δεν έχει χρήματα για μελάνια ή οτιδήποτε άλλο σχετικό με αυτούς.
- Ο Δάσκαλος ο οποίος εμβρόντητος ακούει όλους τους άλλους εκτός από τον ίδιο να μιλούν για εκατομμύρια ευρώ...
Τι λοιπόν θα ενδιέφερε τον άνθρωπο αυτό; Ζητάμε ειλικρινείς απάντήσεις στο ερώτημα;
- θα τον ενδιέφερε ποια θα είναι η αποζημίωσή του από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα, κι αν είναι δυνατόν χωρίς παραστατικά.
- Πότε θα προλάβει να "μάθει" και να αξιοποιήσει όλα τα λογισμικά σε όλα τα διδακτικά αντικείμενα: και στη γλώσσα και στα μαθηματικά και παντού... Πόσο πια από τον ελεύθερο χρόνο του πρέπει να αφιερώσει στην εργασία του;
- Τι θα γίνει με την ύλη;
- Με ποιούς μαθητές θα αξιοποιήσει τις Νέες Τεχνολογίες; Μαθαίνει ποια θα είναι η τάξη του - στην καλύτερη των περιπτώσεων - την παραμονή του αγιασμού... πολύ συχνά και μετά από αυτόν.
- Μπορούν να χρησιμοποιήσουν/αξιοποιήσουν οι μαθητές τις Νέες Τεχνολογίες ή το ενδιαφέρον τους περιορίζεται στις παιχνιδομήχανές συμπεριλαμβανομένων σε αυτές και των κινητών τηλεφώνων;
- Τελικά όλο αυτό το σχέδιο εργασίας (project) τι έχει να προσφέρει στους μαθητές; Αξιοποιήθηκαν οι Ν/Τ στην ολότητά τους και όχι αποσπασματικά από κάποιους εκπαιδευτικούς ή σχολεία για μια τουλάχιστον χρονιά και έχουν εξαχθεί αποτελέσματα από τη εφαρμογή τους;
Όσοι έχουν τις απαντήσεις ας επιμορφώσουν!

ΚΡΕΜΜΥΔΙΩΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ είπε...

Η εκπαίδευση ενηλίκων έχει ως βασική μεθοδολογία τον κριτικό αναστοχασμό των εμπειριών, εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενων.
Στην πράξη, μην κάνεις στους άλλους ό,τι δεν θα ήθελες να κάνουν οι άλλοι σε σένα.